Wednesday, May 4, 2011

WANITA SELERA TINGGI

      Anda perlu berhati- hati agar tidak terjerat dengan wanita yang  berselera tinggi. Wanita jenis ini sukar mengawal perasaan dan tingkah lakunya. Dia mempunyai masalah dengan semua perkara, termasuklah anda.

     Wanita ini mempercayai adalah haknya untuk berbuat apa saja. Jika dia berasa hendak menjeritkan orang yang melihatnya, dia akan berbuat demikian. Andalah yang terpaksa berhadapan dengan akibatnya.

     Dia akan menjerit, menangis, mengomel-ngomel atau kadang –kadang bertindak seperti kanak-kanak jika hajatnya tidak dipenuhi sekalipun di tempat orang ramai.
Wanita  ‘selera tinggi’ ini mempunyai ciri-ciri seperti;

·         Semua perkara diambil personal.Jika dia tidak dapat keluar kerana hujan, dia akan marahkan cuaca.
·         Dia akan mengeluarkan perasaannya terhadap anda terutamanya pada waktu ‘angin’ tidak baik.
·         Dia berasa tidak perlu hidup secara reasonable dan tidak pernah berusaha untuk reasonable.Anda perlu hidup dengan caranya.
·         Dia mudah terasa tersinggung dengan apa saja yang anda lakukan.
·         Dia percaya  pada waktu ini perasaannya sangat penting jadi dia perlu mendapatkan jalan keluar dengan apa cara sekalipun, biarpun dia terpaksa bertengkar atau bergaduh dengan anda.
·         Anda tidak boleh memberi tunjuk ajar kepadanya berhubung tingkah lakunya. Jika anda memberitahunya, dia akan menjerit atau menangis yang dia rasa itu adalah haknya.
·         Dia tidak kreatif dan sentiasa membantah mengenai semua hal.
·         Dia sangat sensitif, sering mempunyai tanggapan yang anda fikir dia gemuk atau tidak cantik jika tersalah cakap.Anda tidak berani melihat wanita lain jika dia berada bersama anda.
·         Dia akan naik angin jika anda tidak tahu dengan segera apa-apa yang dia mahu. Ini menunjukkan anda tidak sensitif dengan kehendaknya .
·         Perasaannya tidak tenang. Sekejap suka, sekejap marah, menjerit atau menangis.
·         Dia sangat cerewet dengan tingkah laku anda dan ada saja yang tidak kena pada pandangannya.

     Jika anda bersedia untuk menerimanya, cabaran bagi anda ialah memenuhi ‘selera’ untuk menjaga hati wanita ini. Bukan ‘selera ‘ fizikal seperti membeli pakaian atau keperluan hariannya, tetapi ‘selera ‘emosi yang anda perlu penuhi agar perhubungan kekal. 

No comments:

acu cuba try klik jap