Sunday, October 2, 2011

Wanita Lebih Berjerawat


     Jerawat sememangnya menjadi masalah pada remaja di seluruh dunia. Bahkan, ramai di antara mereka menjadi kecewa atau bengang gara-gara jerawat yang tidak mahu hilang dari wajah mereka. Kebanyakkan masalah ini dideritai oleh lelaki dan wanita yang berusia dalam lingkungan 20 hingga 30 tahun. Penelitian melaporkan 800 orang lelaki dan wanita berusia di antara 25 hingga 58 tahun, didapati 54% wanita dan 40% lelaki mengalami masalah jerawat.
     Penyebab jerawat terdiri dari pelbagai faktor. Bermula dari debu, kulit berminyak, keturunan dan hormon. Manakala penyebab luarannya berpunca dari bakteria ‘Pacnes’. Bakteria ini boleh melekat di setiap kulit manusia dan kemudiannya membiak serta menimbulkan jerawat. Untuk mencegah jerawat yang disebabkan faktor luaran, cara paling berkesan ialah kamu mesti rajin membersihkan muka.

13 comments:

Ku Azhar said...

hehehe kalau malas mandi compom jerawat naik :p

azlanmatt said...

@Ku Azhar... klu mandi kerbau.. sama jgk mcm xmandi... :p

CayZal said...

lagi tips nak hilangkan jerawat..
beli kertas pasir.. pilih yang kasar punya.. gosok kat muka tiap2 pagi sebelum berus gigi.. hahaha..
lawak je bro.. jgn delete lak komen ni..

azlanmatt said...

@CayZal... hhahah.. betul tuh.. mesti putih n licin kulit muka tuh.. pah nih laku lerr kertas pasir kt kedai... tggu besok nk pegi beli...

bella luna said...

amboi cayzal,terbaik punye tips die bagi,.tahu tak bertapa peritnya ade jerawat nie? die sedap2 je bg tips tak senonoh!!

azlanmatt said...

@bella luna... mmng cayzal mcm tuh..xpe lerr.. itu tips baik punyer...

bella luna said...

tak bole tak bole,terase nie,.rosak la kulit lau gosok ngan kertas pasir,agaga

azlanmatt said...

@bella luna... hahhah... muka i dh licin n gebu...xyah pakai apa pn

CayZal said...

laa,muka cik bella luna berjerawat ke.. ala,rileks la.. dulu muka saya pun berjerawat gak.. jerawat batu,jerawat pasir,jerawat simen suma ada.. tapi semenjak menggunakan jusmate 5(JM5) dr. rozmey,kulit saya terus jadi mcm jensen ackles hero supernatural tu.. muahahaha..

Angin Selat Melaka said...

As'kum.

Maaf sb tk terlihat ruangan ni td. Kepada yg bermasalah serius jerawat begini, daku igin hulurkan bantuan dgn mengesyorkan tmpat yg dah berjaya tolong ramai ni:

Ubati Jerawat Kronik

Semoga sembuh hendaknya. Tq.

❤ eyeme ❤ said...

setuju sangat dah tu...laki kalau ada jerawat,cepat je okey balik..

sherlina karina said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi wwwasianbet77com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Любовницы Днепра said...

Свадьба снять vip проститутку в Днепропетровске
Миленькая брюнеточка предлагает отдохнуть душой и телом! Что такое счастье? Чувство все большей власти, чувство преодоленного противодействия.

acu cuba try klik jap