Tuesday, February 15, 2011

BASMALAH



Basmalah adalah bacaan yg dibaca di awal surah,dan termasuk salah satu dr surah Al-Fatihah.Bacaan Basmalah mengandungi khasiat yg banyak sekali.Setiap amal perbuatan yg baik bila tidak dimulai dgn Basmalah,maka perbuatan itu tidak beroleh berkah.Basamalah mengandungi beberapa khasiat,diantaran adalah..

1)Bila dibaca 21 kali setiap hendak tidur,maka dalam semalaman itu kita dijaga oleh Allah dari mati kafir, bahaya pencurian dan jauhi dari godaan syaitan.

2)Bila dibacakan segelas air sebanyak 786 kali pada waktu malam lalu pada waktu matahari terbit itu diminumkan kpd orang atau kanak2 yg normal akalnye selama tujuh hari berturut turut,insyaAllah akan membantu kecerdasan anak itu.

3)Apabila dibaca 50 kali dihadapan orang zalim atau orang yang sedang marah2,insyaAllah akan hilang dan reda kemarahannya.

4)Apabila ditulis sebanyak 35 kali pada kertas yg bersih dan suci,waktu menulisnye dlm keadaan suci,kemudian tulisan tersebut ditampalkan pada pintu rumah,insyaAllah rumah tersebut akan aman dari gangguan jin dan syaitan.semua makluk halus tidak berani memasuki rumah itu.

5)Apabila ditulis 101 kali pada sehelai kertas lalu digulung dan dimasukkan dlm botol,kemudian botol tadi ditanam di tengah2 sawah(tempat tidak dipijak orang),inysaAllah sawah itu dijauhi dari gangguan binatang,segala penyakit serangga dan tanah itu sentiasa subur serta mendatangkan hasil yg banyak.


No comments:

acu cuba try klik jap