Monday, February 14, 2011

DIAM BILA KENA MARAH

  Apabila hubungan semakin intim atau kebahagiaan mula dikecapi jagalah hati pasangan.Barangkali anda lebih disenangi pasangan kerana di saat bertengkar,anda lebih banyak mengalah demi menyelamatkan perhubungan.Jangan fikirkan untuk menikmati saat bahagia saja sedangkan terlupa menelah ribut yang tiba2 melanda perhubungan.
  Sebaliknya ketika pasangan sedang mengamuk,anda harus reda dan memberi ruang untuk berfikir sejenak jika mahukan hubungan berdua kembali seperti sebelumnya.Barangkali petua berikut ini mampu menangani sebahagian besar masalah yang dihadapi;

>Hubungan tidak terjamin lagi
Wanita tertarik dengan lelaki yang penuh karisma dan keyakinan.Andai anda sendiri berasa kurang yakin malah sesekali berasa cemburu dengan status kerjaya dan gajinya yang tinggi,pasti mereka mulai menghindari anda.Jika ada perasaan begitu,sebaliknya anda kawal hati sebaiknya.Tidak salah andai gaji mereka lebih besar daripada anda.

>Suka dengan(nama wanita lain)
Jangan beritahu mereka mengenai isi hati anda ini lebih2 lagi jika anda seorang lelaki yang mudah tertarik dengan mana2 wanita cantik.

>Simpan rahsia kelemahan anda
Jika anda lelaki yang takutkan labah2 mahupun cicak,simpan rahsia itu sebaiknya supaya tidak diketahui si dia.Biarkan mereka tahu rahsia anda secara semulajadi sepanjang berhubungan dengan anda.

>Bandingkan dirinya dengan teman wanita terdahulu
Wanita tidak suka dibandingkan dengan perempuan lain terutama hal yang buruk.Jika anda berbuat begitu,anda sebenarnya menempah satu hubungan yang singkat.

>Jangan jadi anak emak
Berapa kali dalam sehari anda menghubungi ibu anda?,jika jawapannya kerap,sebaiknya kurangkan sedikit.Wanita tidak suka berasa seperti berebutkan diri anda daripada ibunya.Jadi simpan rahsia diri sekemas-kemasnya.

>Anda punyai hobi yang pelik
Anda mungkin pengumpul barangan Transformer atau jam antik tegar dan menjadi teruja apabila melihat telur cicak.Tetapi anda perlu sedar,apakah mereka dapat menerima hobi pelik anda itu.

>Saya tidak berkenan awak berkawan dengan....
Jangan sesekali merendah atau memperlekehkan temannya.Sebaiknya beritahu perkara yang baik saja mengenai meraka.Anda baru saja bersama dengannya sedangkan teman mereka sudah mengenali teman wanita anda sejak sekian lama.Siapakah yang lebih mengenali teman kekasih anda itu?.Pastinya anda tidak dalam senarai di atas.

>Anda sudah melakukan sesuatu yang memalukan sebelum ini.
Anda fikir inilah masa yang sesuai untuk membuktikan kejujuran dengan mendedahkan perkara sebenar.Sebenarnya pasangan anda tetap tidak dapat menerima anda pernah menduakannya. walaupun wanita menyatakan mereka tidak berasa apa2.Sebenarnya sesetengah mereka tebal dengan sifat dendam dan akan terus mengingati perkara itu sampai bila2.Berhati-hati apabila mahu melepaskan beban yang anda tanggung.

>Anda tertarik dengan teman baiknya yang sangat seksi.
Jika anda fikir teman baiknya itu kelihatan seksi,jangan beritahu perkara sebenar walau dengan nada bergurau sekalipun.Tidak mungkin pasangan anda berasakan itu satu gurauan,malah mereka akan berasa marah dan terluka.Dalam jangka masa panjang,kepercayaan mereka terhadap anda sedikit  terhakis.Jangan sesekali fikir mereka kuat menghadapi kenyataan anda.Hakikatnya mana2 perempuan tidak sekuat itu....jadi jangan ambil risiko...


No comments:

acu cuba try klik jap