Friday, March 4, 2011

WANITA OH WANITA

wanita sebagai model fesyen pakaian....
    Memang tidak dapat dinafikan bahawa wanita  adalah sinonim dengan fesyen pakaian. Walaubagaimana pun pada masa ini terdapat wanita dipergunakan sebagai model pakaian dari barangan berjenama tertentu dalam pertunjukkan fesyen tempatan mahupun antarabangsa.Dalam sesi pertunjukkan fesyen ini wanita memperagakan pakaian dengan gaya seksi serta aksi2 yang didapati telah melanggar nilai etika dan budaya tempatan yang tidak sepatutnya berlaku.
   Tubuh badan kaum wanita dipergunakan seluas-luasnya bagi melariskan pakaian tertentu sehingga menjolok mata.Adakalanya pula fesyen pakaian lelaki juga menggunakan wanita sebagai daya tarikan.
   Pertandingan ratu cantik kononnya untuk mencari wanita tercantik samada di peringkat negeri atau dunia.Apa yang berlaku dalam pertandingan ialah penonjolan wanita2 yang berpakaian separuh bogel dan menggayakan aksi2 yang memalukan serta meruntuhkan ketamadunan manusia.
   Kalau kita perhatikan dengan teliti terdapat beberapa majalah yang sudah menganjurkan program ala'ratu cantik' dengan mengumpan hadiah2 yang menarik.Majalah tersebut telah menjemput gadis2 remaja mengambil bahagian bagi membolot hadiah yang disediakan.
Ternyata insiatif begini telah berjaya menarik perhatian para gadis remaja yang sememangnya mempunyai naluri 'ingin memperagakan diri'



No comments:

acu cuba try klik jap