Tuesday, June 21, 2011

KASIH YG ABADI


     Di malam ini ,terasa sepi menyelubungi diri. Entah mengapa dengan tiba-tiba hati tercuit untuk memikirkan apa yang telah aku lalui selama ini. Dan mata terbayang wajah-wajah insan yang aku rindui, wajah insan yang sentiasa di sisi tika aku memerlukan.

     Aku menyayangi dirimu lebih dari diriku sendiri dan aku tahu walaupun kau tidak menyatakan, begitu juga dengan dirimu terhadap diriku... maafkan aku jika kekadang diri ini sering menyakitkan hatimu. Namun percayalah di hati ini hanya dirimu yang bertahta.

     Tidak dinafikan adakalanya aku bercakap tentang "seseorang" itu seolah- olah aku menyayanginya. Dan aku tahu kau lebih memahami diriku dan menetapkan semua itu hanyalah gurauan bodoh dariku.

     Memang benar kau bukanlah cinta pertamaku.Akan begitu kau adalah isteri pertama dan terakhirku. Biarlah untuk hembusan terakhirku di atas ribaanmu dengan keimanan dari bimbinganmu. Aku bangga mempunyai isteri sepertimu. Mencintai, menyayangi, mengasihi dan memahami. Aku bersyukur padaNya di atas perhubungan ini. Semoga hidup kita akan diberkati.

     Tragedi yang berlaku dalam perhubungan kita telah aku lupakan dan lemparkan jauh-jauh dari memori dan diari hatiku. Tidak ada walau sekelumit benci buat dirimu isteriku. Apa yang berlaku biarlah ia pergi di bawa arus kehidupan. Mungkin apa yang berlaku adalah kesilapan sendiri.

     Bersamalah kita mengharungi dugaan duniawi dengan tabah dan redha dengan ketentuanNya. Doaku sering mengiringi dirimu insan yang ku cintai walaupun di mana kau berpijak jua. Akan aku jaga maruah diriku sebagai suami demi amanah yang telah diberikan padaku. Semoga kasih yang terjalin antara kita akan berpanjangan selamanya
kau adalah mawarku yang sentiasa berada
disisiku


5 comments:

Akulah Pak Lan said...

Nice kot...

azlanmatt said...

APL...TIMO KASIH

HAFIZAL said...

terbaik lah...

I do I need Iman said...

jiwang lah abang yg sorg ne!

azlanmatt said...

bkn jiwang tp kenyataan lerrr...wahai mawarku wada..

acu cuba try klik jap